بارانباران، تا این لحظه: 13 سال و 10 ماه و 28 روز سن داره

اولین باران بهاری زندگی ما

از پوشک گرفتن نی نی

1390/11/1 14:43
نویسنده : مامان باران
3,463 بازدید
اشتراک گذاری

واسه از پوشک گرفتن نی نی هامون چه کنیم؟؟؟

 


اغلب والدین زمان درست از لاستیكی گرفتن بچه خودشان را نمی دانند . البته باید دقت داشت كه مثل اغلب كارها و رفتارهایی كه بچه ها یاد می گیرند ، برای این كار هم نمی توان گفت كه همه بچه ها باید در این سن یاد گرفته باشند كه خودشان را خیس نكنند . برای اینكه زمان مناسب آموزش دستشویی رفتن به كودك خود را پیدا كنید باید دقت كنید و دنبال برخی علایم بگردید .
علایم زمان مناسب آموزش دستشویی رفتن كودك :
۱.كودك قادر باشد دستورات كوتاه را اجرا كند مثل بنشین ، پاشو ، برو .
۲.لغاتی را كه به دستشویی رفتن مربوط می شود را بفهمد .
۳.برروی عضلات مربوط به دفع كنترل داشته باشد .
۴.بتواند خواسته هایش را به شما بفهماند .
۵.لاستیكی اش را حداقل به مدت ۲ ساعت در روز خشك نگه دارد .
۶.برخی زمان ها بهتر است آموزش صورت نگیرد مثلاً وقتی كه در مسافرت هستید ، و یا حول و حوش به دنیا آمدن خواهر یا برادری دیگر و یا زمانی كه تازه خانه تان را عوض كرده اید و بالاخره وقتی كه كودك بیمار است علی الخصوص اگر كه اسهال داشته باشد .
چگونگی آموزش :
باید بدانید كه آموزش كودك فقط در روز است و شب ها نمی توان آن را انجام داد و با این حساب حدود ۳ تا ۶ ماه اززمانی كه آموزش شروع شود طول می كشد تا كودك در طول روز خشك بماند . اغلب بچه ها در حدود ۶ ماه تا ۱ سال بیشتر وقت لازم دارند تا شب ها هم خشك بمانند .
قبل از اینكه زمان آموزش فرا برسد ، كودك را با لغاتی كه مروبط به دستشویی رفتن هستند ، آشنا كنید .
از كودك بخواهید كه وقتی لاستیكی اش را خیس یا كثیف كرد شما را در جریان بگذارد .
استفاده از لگن های مخصوص كودكان می تواند بسیار مفید باشد ، یكی از آنها را تهیه كنید و سعی كنید كه كودك نشستن روی آن را تمرین كند . برای آموزش كودك باید وقت بگذارید و برای شروع ، آخر هفته كه فرصت بیشتری دارید را انتخاب كنید .
هیچ وقت كودك را مجبور نكنید برخلاف میلش و به زور روی لگن دستشویی بنشیند . برخی زمان های خاص برای شروع آموزش دستشویی رفتن مناسبند . مثلاً وقتی كودك بعد از خواب هنوز خشك بود او را روی لگن بنشانید و یا در حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بعد از خوردن غذا ، این كار را انجام دهید ، چون در این زمان بدن به طور طبیعی به علت رفلكس معده ای ـ روده ای تمایل به انجام علم دفع دارد .
می توانید چند ساعتی در روز كودك را بدون لاستیكی باز بگذارید ، در این حالت اگر بچه خودش را خیس كند بیشتر متوجه خواهد شد كه چه اتفاقی افتاده و از خیس شدن لباسش احساس ناراحتی خواهد كرد كه می تواند كمك كننده باشد . برای هر بار كه كودك از لگن استفاده می كند و یا اعلام می كند كه دستشویی دارد جایزه كوچكی در نظر بگیرید .
علاوه بر نكات ذكر شده ، همیشه باید به خاطر داشته باشید با این آموزش ها كودك به طور ناگهانی یاد نمی گیرد كه خودش را خیس نكند و این كار زمان می برد .
پس اگر كودكی كه در حال یاد گرفتن است ، خودش را خیس كرده هرگز نباید او را دعوا كنید و یا خودتان را ناراحت نشان دهید ، بلكه باید به او بگویید كه این یك اتفاق بوده و شما به او كمك خواهید كرد تا دیگر این اتفاق نیفتد و به كودك اطمینان دهید كه او در یاد گرفتن این مسئله خوب سعی می كند و موفق خواهد بود .
چه موقع به پزشك مراجعه كنید :
۱.اگر بچه به سن ۳ سالگی برسد و هنوز كنترل ادرار و مدفوع پیدا نكند بهتر است به پزشك مراجعه كنید تا علت های احتمالی را بررسی كند .
۲.در شرایط استرس ، مثلاً زمانی كه فرد مهمی را در زندگی از دست می دهند . در این گونه شرایط اولین كار این است كه به پزشك مراجعه كنید و این كار تنها به خاطر این است كه برخی مشكلات بچه ها كه ممكن است باعث این مسئله شود ، بررسی شود . از جمله این مشكلات می توان به عفونت های دستگاه ادراری تناسلی ، دیابت و اسهال یا یبوست مزمن اشاره كرد .

گزارش:

باران خانمی ما  خیلی خوب داره پیش میره و فکر میکنم بتونه تا عید جدا شه از پوشک ... امیدوارم...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان آناهل
14 بهمن 90 22:31
ایشالله